Monday, April 4, 2011

(^_^) x de tajuk

'I LOVE PEOPLE WHO PURSUE THINGS THEY'RE ATTRACTED TO AND WANTED TO LIVE EARNESTLY'

aku ada terlihat frasa ni dkat komputer aku tetiba time aku tngok citer anime

*aku tngok anime bkan cam korang tngok enjoy2.. aku tngok nak mencari 'moral value'
**alasan semata2


ok sambung citer...
aku nak tnya korang... bila korang baca ayat kat atas 2 ape yg korang tngah pikir dlam pale otak korang la ni??
klau aku... aku nak impian zaman kanak2 aku tercapai... nak jd ahli bomba termasyur!!
nak citer knapa bomba pnjang sgt n kene citer secara 'live' baru bez haha

bila aku baca nih... aku teringat skat membe2 kadet bomba aku ... 



sbab???
ni la kali terakhir 'i felt alive' yg btol2 alive pnya...

nape aku kta camni??

bg yg mana dah kenal aku... depa suma tau yg aku ni jenis adventuresss skit ^^
slalu bwat bnda plik2 n mencabar!!
sooo smemangnya dkat kadet bomba ni suma ada..
>hidup dlam hutan
>makan tepung + telur shj slama seminggu
(yg ni menyebabkan aku x pnah kisah psal makanan yg aku makan skrang.. x kisah sedap ke x aku sebat je sbab aku bersyukur giler aku dpat makanan)
>memburu binatang n buat perangkap
(binatang paling besar yg aku pnah tangkap n makan adalah rusa jantan)
>makan ulat sagu
(suma x brani makan kecuali aku time kat kem dlu)
>kawat kaki n berjemur bwah panas yg sememangnya terik giler2 sbab selalunya tengah hari

serius aku rindu giler2 time zaman adreneline dlu...
bla ntahnya aku bleh merasa balik zaman cam2.. mendaki bukit.. buat khemah ramai2... campfire malam2 buta... kawat kaki.... aku rindu suma bnda2 ni..

         kump. kadet bomba aku nih attracted sgt2 ngan kadet bomba n diorg sanggup lakukan apa2 shj utk kadet nih... samala cam aku... aku pnah belasah sorg budak nih gara2 dia kata bomba ni x de masa depan n ada bdak pompuan kene penampo jepun ngan aku sebab dia kata baju bomba cam KAIN BURUK!! SIAL GILER!!!!
         geng2 bomba aku suma dah belajar serba sikit liku2 hidup tanpa ada apa2.. meaning duk dlam hutan tanpa bekalan makanan n tmpat berteduh selama 2 minggu.. ala2 citer survivor tu... so ktaorg skrang suma pernah berjanji sama2 yg kitaorg akan 'LIVE LIFE TO THE FULLEST'.. ni akan jadi moto aku selagi aku hidup ^^ 
*bnyak moto hidup aku sbnarnya haha
last aku enjoy bnda2 nih time form 3..

ok.. aku x kata hidup aku lpas tu suma x bezz.. ZZzzzzzz....
form 4 n form 5??? ada pro n con dia... kbnyakannya x bez sbab x leh nak jd giler sbab
1. x de membe yg sekepala cam dlu2
2. duk maktab.. peraturan ketat gilerbabeng

pastu masuk PLKN
SELAMAT DATANG KE~~~~~~~~~~~~~~~ JUGRA BANTING!!!!!
suma kat sni sekepala ngan aku ENJOY!!!
bnyak keje giler, gado2, terajang berlaku kat sni n last2 suma nangis2 minx maap..

n last but not least.. UiTM Puncak Alam
n3 & n5.. dua2 bez n dua2 HEBAT!!! especially GaBaN(depa bg nma bkan aku n x tau aku ape mksud dia haha)
kat sni aku blaja cara2 nak enjoy LIFE sbab membe2 suma ada speciality masing2 yg unik!!
n kat sni gak salah satu impian aku tercapai.. nak tinggal atas bukit n dikelilingi oleh hutan... ok hutan x tebal mana la.. tp kra ok la 2 =P

kebanyakan dr hidup aku nih ada lagu2 yg mengingatkan aku ttg khidupan aku nih..
kadet bomba - lagu kadet bomba la apa lagi haha
PLKN - 'hijau' by zainal abidin
UiTM - 'lagu teman'
GaBaN - 'to the sky' by owl city

aku still x leh percaya ngan life aku skrang...
so guyz.. LIVE LIFE k???

2 comments:

  1. GaBaN stands for geng budak nakal lahh zul. and the 'a's tu diletak saje je. sebagai penambah perisa. haahaha. tu lah sejarah penubuhan GaBaN. geng budak nakal boleh, geng makan boleh. apa2 nama je lah yg fit for us. :)

    ReplyDelete