Tuesday, April 19, 2011

aKu AnAk MeLaYu!!

nape tetiba?? saje syok2 haha
klau bdak2 yg slalu lepak ngan aku tau la yg aku suka ckap.. 'AKU ANAK MELAYU SEJATI'
semua ni aku blaja dr cgu aku yg paling aku hormat yg telah bnyak mengubah nasib hidup manusia~
x percaya??? AKU CABAR AMPA PGI JUMPA Md. Salleh Md. Taib bg dia bg lecture kat ampa hahaha

ayat feveret dia
-habuk kayu punya melayu
-pii dahh *sambil tampar pala lutut n kemudian dahi pale
-hindu korek bewak

rindu kat cgu salleh..
suma bdak2 syed omaq knai dia.. x knai?? ang mai jumpa aku LA!!! haha

aku anak melayu
makan hnya gunakan tnganku
xkan guna sudu dan garpu
kerana itu diriku

aku anak melayu
time makan kenela duduk bersila gitu
baru namanya warisan melayu
kerana itulah diriku

aku anak melayu
aku x reti pkai kain pelekat ulu
tp tngah belajar ni huhu
kerana itulah diriku

aku anak melayu
ulam2 kegemaran jitu 
aku juga anak jati ganu
kerana itulah diriku

aku anak melayu
xkan aku lupa asal usulku
sejarah bapak2 dan emak2 dahulu
kerana itulah diriku 

"xkan melayu hilang didunia" *kata2 hang tuah

akan aku pegang kata2 moyangku ini smpai kekubur...
dan juga kamu yg anak melayu yg membaca ni... KAMU JUGA ORG MELAYU!!!

No comments:

Post a Comment